27 تیر 1398

En |

پرسشهای متداول

1)جهت انجام تغییر مدیون چه مدارکی لازم می باشد؟

الف)معرفی نامه بانک

ب)سند تک برگی

ج)فرم تغییر مدیون

د)مدارک شناسایی خریدار(کارت ملی-شناسنامه)

ه)فیش اجاره عرصه

خ)قرارداد اجاره عرصه فروشنده و خریدار

2)چه مدارکی جهت تحویل واحد الزامی است؟

الف)کپی قرارداد

ب)کارت قسط

ج)کارت ملی

3)جهت ثبت نام در پروژه های مسکن مهر چه مدارکی لازم می باشد؟

الف)کپی کارت ملی و شناسنامه

ب)یک عدد پوشه

ج)درصورتیکه واحد به نام همسر زدهشود رضایت نامه محضری الزامی می باشد.

 

1- مبلغ تسهیلات محدوده هاي هدف باز آفريني شهري(بافت فرسوده و حاشيه نشيني ) به چه میزان می باشد؟ حداکثر مبلغ تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی در مركز استان 400 میلیون ریال و در شهرستانها 300 ميليون ريال و با نرخ سودحداكثر 18درصد و باز پرداخت 12ساله می باشد. (تسهیلات اعطایی بدون نیاز به سپرده گذاری است و دولت متعهد شده است 9 درصد از سود تسهيلات را از محل يارانه ها تامين نمايد .) توضیح :به تعداد واحدی که در پروانه ساختمانی به عنوان واحد مسکونی ذکر شده است وام تعلق می گیرد. به واحد مکمل، پارکینگ و تجاری وام تعلق نمی گیرد.
2- برای معرفی تسهیلات به کجا باید مراجعه شود؟

اداره عمران و بهسازي شهري - بجنورد – خيابان هفده شهريور شمالي كوچه شهيد پور آدينه – شماره تماس 32239284
3- مراحل پرداخت تسهیلات به چه صورت می باشد؟

- 15% پايان فونداسيون-25% پايان اسكلت و سقف- 35 %پايان سفت كاري-25% درصد پايان نازك كاري
4- آیا با اخذ این تسهیلات ، فرم ( ج ) متقاضیان قرمز می شود؟ خیر
5- مدارک لازم جهت اخذ تسهیلات چیست؟
-معرفی نامه از شهرداری شهرهاي استان به جز بجنورد - پروانه ساختمانی از شهرداری -سند مالکیت- اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضي - نقشه های معماری از نظام مهندسی - کروکی ملک مورد نظر از شهرداری (utm)- تکمیل فرم تقاضای تسهیلات

براي بهسازي و آسفالت جاده روستايي چه بايد كرد؟

جاده روستايي كه در آخرين سرشماري نفوس و مسكن(1390) زير 20 خانوار جمعيت داشته باشند در اولويت اجرايي اين اداره كل نمي باشد.

جاده روستايي كه بالاي 20 خانوار جمعيت دارند بر اساس اولويت در تخصيص اعتبار لازم در دست اقدام مي باشد.

- مبناي محاسبه زیربنای فضاي اداري چيست ؟

در سنوات قبل ( سالهای 1373الی 1390 ) مبنای محاسبات فضاهای مورد نیاز نشریه 178 ( ضوابط طراحی ساحتمانهای اداری ) سازمان برنامه و بودجه بود. در سالهای اخیر ( از سال 1390 تا کنون ) ، مصوبه شورای عالی اداری ، مبنای محاسبات زیربنای فضاهای مورد نیاز قرار گرفته است . شایان ذکر است طبق مصوبه فوق الاشاره بازنگری نشریه 178 توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال انجام می باشد .

- مدارك لازم جهت بررسي فضاي اداري چيست ؟

در مرحله اول می بایست دستگاه متقاضی درخواست کتبی خود را به انضمام مدارک که در ذیل ذکر گردیده است را به دبیرخانه کارگروه ساماندهی فضای اداری و ساختمانهای اداری مستقر در سازمان برنامه و بودجه ارائه نماید .

1- تكميل فرم هاي مربوطه که بر اساس وضعیت موجود نیروی انسانی و چارت مصوب سازمانی می باشد .
2- ارائه چارت مصوب سازمانی که ممهور به تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی باشد .
3- در خصوص فضاهای اختصاصی ، با توجه به وظایف ذاتی هر دستگاه ، مستندات و شاخص ها ی دفتر فنی وزارتخانه مربوطه یا ستاد مرکزی مورد نیاز است تا مبنای محاسبات فضاهای اختصاصی قرار گیرد در غیر اینصورت طبق نشریات و آیین نامه های خاص آن محاسبه صورت می پذیرد

پرسشهاي كميسيون تخريب
- اخذ مجوز تخریب برای کدام دسته از ساختمانها ضروری است ؟

هيأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۳/۶/۲۷ بنا به پيشنهاد شماره ۱.۴۲۲۸ مورخ 15/9/1372 ، وزارت مسکن و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
- برای تخریب ٬ تغيير کاربری یا هر گونه تغيير کلی در اموال غير منقول متعلق به دولت موضوع مواد 27 و40 ( دستور تخریب یا تغییر کاربری ها باید به اطلاع اداره کل امور اقتصاد و دارایی برسد ) آیين نامه اموال دولتی که طی تصویب نامه شماره .۴۰۴۲۴ ت ۲۱۲ ه مورخ 11/7/ 1372ابلاغ شده است اخذ مجوز فنی وزارت راه و شهرسازی ضروری است .
- با عنایت به توضیحات مصوبه کلیه اموال غیر منقول متعلق به دولت مانند ساختمانها ، تأسیسات بزرگ و.. جهت تخریب با تغییر کاربری نیاز به مجوز از اداره کل راه وشهرسازی داشته و نظارت بر انجام مجوزهای صادره بر عهده اداره کل امور اقتصاد و دارایی است .

- اقدامات لازم جهت اخذ مجوز تخريب چيست ؟
پس از ارسال درخواست دستگاه به اداره كل راه و شهر سازي كارشناس معرف دستگاه به مديريت فني و اجرايي مراجعه و پس برگزاري جلسه توجيهي ، فرمها توزيع و زمان بازديد مشخص مي گردد. بعد از بازديد و تكميل مدارك كميسيون تخريب برگزار و راي صادره ابلاغ مي گردد.
- مدارك لازم جهت طرح پرونده دستگاه در كميسيون تخريب چيست ؟
1- درخواست کتبی
2- تكميل فرم هاي مربوطه
3- عكس و فيلم به طور كامل از محوطه و تمامي قسمت ها

1.آیا تغییر کاربری زمین_آموزشی که در آن مدارس غیر انتفاعی احداث گردیده قانونی است ؟
در صورت انحلال يا تعطيلي دائم مدرسه غيردولتي وضعيت مدرسه به‌شرح زير تعيين مي‌گردد (ماده31 قانون اصلاح قانون تأسيس مدارس غيرانتفاعي (مصوب 15/2/1387)):
- الف- مدارسي كه در زمين با كاربري آموزشي احداث مي‌گردد، براي هميشه با كاربري آموزشي و با اولويت مدرسه استفاده مي‌شود
- ب ـ مدارسي كه در زمين با كاربري غيرآموزشي و با استفاده از تسهيلات بانكي موضوع اين قانون خريداري و يا احداث مي‌گردد، پس از بازپرداخت تسهيلات و تسويه‌حساب با بانك عامل، متناسب با ميزان تسهيلات دريافتي و آورده مؤسس به مدت پنج الي ده سال به عنوان مدرسه باقي مي‌ماند.
- ج ـ مدارسي كه در زمين با كاربري غيرآموزشي و بدون استفاده از تسهيلات بانكي خريداري و يا احداث‌مي‌گردد، حداقل به‌مدت يك دوره تحصيلي به‌عنوان مدرسه باقي مي‌ماند.
تبصره ـ در مورد بندهاي (الف) و (ب) اين ماده چنانچه به هر دليلي مؤسس امكان ادامه فعاليت نداشته باشد، ملك مورد نظر به مؤسس واجد شرايط ديگر و يا آموزش و پرورش واگذار مي‌گردد.

2.آیا بهای ملکی که در طرح یکی از مراجع دولتی یا شهرداری قرار گرفته است، با توجه به قیمت روز و با توجه به اینکه ملک در طرح است، تعیین می شود؟

بهای ملک با توجه به وضعیت کاربری موجود یا مشابه آن بنا به مورد، به قیمت عادله روز یا در مورد نیاز شهرداری ها به قیمت روز، تعیین و پرداخت شود نه به لحاظ تاثیر طرح مورد نظر.

3. جهت احداث بنا در خارج از محدوده شهری رعایت چه مورادی لازم می باشد؟

بر اساس آیین نامه نحوه بررسی طرح های توسعه و عمران محلی،ناحیه ای،منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور احداث هرنوع ساختمان و تاسیسات در اراضی موضوع آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده و حریم شهرها، بدون رعایت طرح های ناحیه ای و ضوابط و مقررات مربوطه ممنوع است. ضمناً بر اساس ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها: هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهادکشاورزی تغییرکاربری محسوب می گردد، چنانچه به طور غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک این قانون صورت پذیرد، جرم بوده و ماموران جهادکشاورزی محل مکلفند نسبت به توقف عملیات اقدام و مراتب را به اداره متبوع جهت انعکاس به مراجع قضایی اعلام نمایند.

 

 

  1.تعيين تكليف اراضي كه در تصرف افراد مي باشد ولي سند آن به نام دولت صادر شده به چه صورت مي باشد؟


بر حسب ضوابط و مقررات گذشته و همچنين مصوبات هئيت محترم وزيران اراضي تعريف در صورت داشتن شرايط خاص(استحكام بنا، تصرف به قبل از سال 1380، تناسب عرصه و اعيان، كاربري مسكوني‌) و همچنين عدم استفاده متصرف از اراضي و امكانات دولتي با نرخ كارشناسي روز به متصرفين واگذار مي گرديد كه برابر نظريه شماره 18913/ه به مورخه 29/03/92 بدليل مغايرت قانوني ملغي اثر شده و امكان بهره برداري وجود ندارد و حسب ضوابط كنوني پس از رفع تصرف از راضي مي بايست به مزايده عمومي گذاشته شود. .

2- مدارک لازم جهت واگذاری زمین با توجه به کاربری های مختلف؟

  • درخواست متقاضی
  • طرح توجیهی( شامل طرح های تولیدی، خدماتی و غیره)
  • سایت و سایت پلان
  • معرفی نماینده(اگر شرکت یا ادارات دولتی بودند)
  • ارائه اساسنامه و آگهی جهت شرکتها

3-مدارک مورد نیاز جهت استعلام مالکیت دولتی(فرم ج) و مدت زمان پاسخگویی

  • اصل شناسنامه
  •  اصل کارت ملی

  •  حداکثر یک روز

4- مدارک لازم جهت طرح در کمیسیون ماده  12

  •  درخواست و مکاتبه ادارات دولتی مبنی بر طرح در کمیسیون ماده 12
  • سند مالکیت 2 سری
  • نقشه هوایی
  • نقشه ثبتی یا کروکی دقیق ملک
  • جریان ثبتی از اداره ثبت اسناد
  • استعلام از منابع طبیعی مبتی بر ملی یا مستثتیات ملک

5-مدارک لازم جهت تسهیلات صندوق یکم:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • کپی شناسنامه و کارت ملی همسر
6-مدارک لازم جهت تسهیلات اقشار ویژه
  •   کپی شناسنامه و کارت ملی متقلضی
  •  معرفی نامه از بنیاد شهید

7-مدارک لازم جهت فروش ثانویه(تغییر مدیون)

  • کپی سند اعیانی
  • معرفی نامه بانک
  • معرفی نامه محضر
  • سفته به مبلغ سی میلیون ریال
  • کپی کارت ملی و شتاسنامه خریدار تمام صفحات
  • کپی کارت ملی و شناسنامه همسر خریدار یا گواهی فوت و طلاق

 

 

 

1-برای درخواست کار به کجا باید مراجعه شود؟
 
مدیریت توسعه منابع- اداره توسعه منابع انسانی و تحول اداری
 2- مدارک لازم جهت درخواست کار ؟
درخواست کتبی متقاضی - رزومه و سوابق تحصیلی و کاری متقاضی – تکمیل فرم مربوطه
 3- برای درخواست امریه به کجا باید مراجعه شود؟
مدیریت توسعه منابع- اداره توسعه منابع انسانی و تحول اداری
4- ضوابط و شرایط مربوط به جذب و پذیرش کارکنان وظیفه (مشمولان وظیفه)؟
شرایط ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح - ارائه برگ اعزام به خدمت سربازی بدون غیبت – داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر در رشته های تحصیلی عمران، معماری و شهرسازی- عدم نسبت نسبی و سببی درجه 1،2 مشمول با کارمندان وزارت متبوع
5- مدارک لازم جهت اخذ امریه؟
تصویر برگه اعزام به خدمت ( کلیه متقاضیان)- درخواست متقاضی و تعیین محل خدمت ایشان ( کلیه مشمولین) – تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه مشمول- فرم اطلاعات مشمولین وظیفه و افراد تحت تکفل – معرفی نامه ( گواهی) بنیاد شهید جهت مشمولان خانواده شهید و جانباز- معرفی نامه ( گواهی) کمیته امداد جهت مشمولان تحت پوشش کمیته امداد- معرفی نامه ( گواهی) سازمان بهزیستی جهت مشمولان تحت پوشش بهزیستی
 6- برای درخواست کارورزی و کارآموزی به کجا باید مراجعه شود؟
مدیریت توسعه منابع- اداره توسعه منابع انسانی و تحول اداری
7- مدارک لازم جهت درخواست کارورزی و کارآموزی ؟
ارائه معرفی نامه از دانشگاه مربوطه – ارائه فرمهای مربوط به ناظر از طرف دانشگاه - تصویر صفحه اول و دوم متقاضی – تکمیل فرمهای مربوطه( فرم تقاضا و تعهد دوران کارورزی ) از طرف واحد پذیرنده( اداره راه و شهرسازی) – عقد قرارداد کارورزی بین کارورز و واحد پذیرنده

 

  فرآیند دریافت خسارت زلزله چیست ؟

ابتدا بازدید از ساختمان مورد نظر و پر کردن فرم تعیین میزان خسارت وارده بر ساختمان از نظر معماری ،سازه ای،تأسیساتی و مکانیکی توسط کارشناسان اداره و دریافت مستندات لازم از قبیل تصویر و ...سپس تشکیل پرونده در بانک مرجع و بررسی و تعیین میزان خسارت وارده توسط بانک و ارجاع به شرکت بیمه ساختمان مورد نظر جهت واریز میزان خسارت وارده بر ساختمان